Overige dagen Beijing - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edwin Leenstra - WaarBenJij.nu Overige dagen Beijing - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edwin Leenstra - WaarBenJij.nu

Overige dagen Beijing

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Edwin

10 Augustus 2006 | Nederland, Amsterdam

Ni Hao allemaal!

Daar zijn we weer. Tijdje niet gemaild, maar was ook druk en gaan niet de hele tijd in ‘n internetcafe zitten uiteraard . Veel meegemaakt weer. Stefan doet zo het laatste gedeelte tot nu, de aankomst in ons echt heeel riante onderkomen in Hong Kong, jeetje!
Ik zal doorgaan waar we gebleven waren.

Zaterdag ben ik dus weer teruggegaan naar het hotel en Stefan was weer lekker opgeknapt. Met de metro en taxi naar het Zomerpaleis gegaan want dit ligt iets buiten de stad. Het was weer enorm druk, maar toch lekker rondgelopen en gefilmd. Toen begon de ellende weer, want de bijwerkingen van de pillen die Stefan die morgen moest gebruiken, traden op en hij voelde zich niet lekker. Rustig aan gedaan dus en af en toe Stefan laten zitten en zelfs naar ‘n uitzichtpunt gelopen. Weer die klote smog hier! Je kon de overkant van het water niet eens zien, maar goed, dit kon de pret niet drukken! De Marmerenboot gezien, tempels en andere gebouwen. Toen nog even souveniers gekocht en op de foto gegaan als keizer, erg leuk. Op de souveniers flink afgedongen en leuke dingen meegenomen . Uiteindelijk met de taxi terug naar het hotel gegaan, want hadden geen zin in de metro en voor 90 yuan waren we weer in het hotel. S’avonds uiteten gegaan bij ‘n heerlijk Noodless-restaurant (het was dus geen geintje dat we verslaafd zijn geraakt aan Noodless!) en het was weer heerlijk. Theetje vooraf, lekkere bak Noodless en de pittige kippenvleugeltjes waren verrukkelijk! Toen lekker gaan slapen want de volgende dag werd het vroeg opstaan voor de Chinese Muur!

De volgende dag om 7.00 opgestaan en 7.40 vertrok de bus voor ‘n busrit van 2 uur naar de Chinese Muur. De gids, Victoria, vertelde ‘n hoop dingen op Beijing, maar wij hadden meer oren naar slaap, dus I-pod opgezet en lekker gaan liggen . Uiteindelijk aangekomen bij de Chinese Muur, eerst door ‘n souveniers-straat naar boven lopen en vanaf ‘n bepaald punt met de kabelbaan naar boven, relaxed! Daar stonden we dan, midden op de Chinese Muur, geweldig. Hadden ‘n enkele reis genomen want op de terugweg was het of lopen naar beneden of roddelen. Eerst het steile gedeelte opgelopen, mooie foto’s gemaakt, waaronder de groepsfoto met Cor, Annemarie, Micheal, Wendy, Stefan en ik en na 45 min. de andere kant opgelopen om zo weer naar beneden te lopen.
Beneden stonden nog irritantere verkopers die je zelfs vasthielden als je maar souveniers kocht. Uiteindelijk toch nog wat gekocht, Stefan was afgezet, maar dat kon de pret niet drukken. Om half 1 naar ‘n restaurant gegaan, waar het eten verrukkelijk was! Met z’n 10-en aan 1 tafel en ‘n ronddraaiplaat in het midden met allerlei gerechten.
Hierna weer in de bus gestapt en naar de Hutongs gelopen, erg leuk om te zien, maar toch erg commercieel bij het gezin waar we op bezoek gingen. We moisten wachten op de andere toeristengroep om naar binnen te mogen en na ons kwam er nog 1, dus niet echt heel interessant dus. Toen weer de bus ingestapt na ‘n lange wandeling door de Hutongs en Peking-eend gegeten. Eten was minder lekker als s’middags en ook de Peking-eend vond ik niet zo fantastisch en volgens mij Steef ook niet. Ook nog ‘n stadion gezien waar de Olympische Spelen in 2008 hier worden geopend, want ‘n geweldig bouwwerk!
Uiteindelijk na terugkomst in het hotel nog lekker wat gedronken op het terras tegenover het hotel en toen lekker gaan slapen.

De volgende dag later opgestaan als gewild, want we zouden om half 9 het pak ophalen, waar we pas om half 10 aankwamen. Het pak voor Cor z’n zoon die gaat trouwen was goed, maar m’n pak was niet oke. De broek was goed, maar het jasje veel te wijd, en dan heb ik al zoiets van: Wat nou maatpak? Het kan ‘n paar cm verschillen maar niet 6 ofzo. Dus gevraagd of ze hem wilde innemen, maar had al zoiets van: ik kom niet meer terug vanavond. Heeft me wel 50 euro gekost dan, maar zo hoefde het van mij niet. Het had meer ‘n gevoel dat ze ‘n pak van achteren hebben gepakt en dat je net zo goed ‘n niet maatpak in Nederland kan halen. Jammer, maar beter als geen goed pak. Om 1 uur werden we opgehaald door onze andere gids, Jason om naar ‘n echt theehuis te gaan in ‘n mooi park. In dit theehuis dronk vroeger de keizer ook z’n thee en het was totaal niet toeristisch. Heerlijke thee gedronken maar niks gekocht, was wel erg duur daar zeg. 20 euro voor ‘n pakje thee :S Toen nog naar de Pearl Market en samen met Steef allebei ‘n horloge gekocht en nog wat souveniers. Uiteindelijk s’avonds met Cor, Annemarie, Micheal en Wendy wat gegeten bij Barstreet, aan ‘n meertje met veel barretjes. Eten was niet zoveel, dus daarna nog lekker ‘n bucket chicken wings bij de KFC gehaald. Dit was tot nu toe m’n bericht en voor de rest kunnen jullie Stefan z’n bericht lezen.

Groetjes,

Edwin en Stefan

• 10 Augustus 2006 - 11:08

Thomas En Ivar:

stelletje apekoppen jullie hebben het weer eens dik voor elkaar. Nog dames langs geweest?? kamer is groot genoeg laterz