Nog 3 weken - Reisverslag uit Zuidoostbeemster, Nederland van Edwin Leenstra - WaarBenJij.nu Nog 3 weken - Reisverslag uit Zuidoostbeemster, Nederland van Edwin Leenstra - WaarBenJij.nu

Nog 3 weken

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Edwin

02 Juli 2006 | Nederland, Zuidoostbeemster

Hallo allemaal,

Nog maar 3 weken en dan is het zover: Het grote avontuur gaat beginnen ;).
Vrijdag de visa teruggekregen, voorzien van de mooie stickers om Rusland, Mongolie en China in te mogen, dus alles is nu klaar en geregeld voor het vertrek.

Nu is het nog de keuze; Welke kleren neem je mee, welke laat je thuis? Nemen we een koffer of een backpack, wat past wel in de coupe om op te bergen en wat niet, etc. etc.
Maar het is allemaal spannend en met de dag krijgen we er steeds meer en meer zin in!

Het jammere is, dat je al 3/4 jaar bezig bent met voorbereiden, verslagen lezen, boekjes kopen, video's zien, je zo veel mogelijk laten informeren over de reis en de diverse landen, maar dat het straks binnen 3 1/2 week alweer voorbij is. Dat je eigenlijk, als je een paar dagen onderweg bent, weer terug wil gaan naar de ochtend dat je weggaat, omdat dan alles nog spannender is, nog nieuwer. Maar goed, hierdoor laten we ons enthousiasme niet verstoren en tellen we de dagen af.

Geinformeerd welke valuta het beste meegenomen kan worden, maar dat bleken gewoon Euro's te zijn of Dollars die we daar omwisselen, aangezien je hier niet makkelijk aan Roebels komt en Mongoolse Tugruk al helemaal moeilijk te krijgen zijn :). Maar ook in Rusland zijn er pinautomaten, dus dat zal geen probleem worden. En in Mongolie is eigenlijk alles al geregeld, van excursies, tot onbijt en avondeten, dus alleen de souvenirs zullen betaald moeten worden, maar hiervoor accepteren ze ook Euro's of Dollars heb ik gehoord, dus dat is ook weer een zorg minder ;).

Iedereen alvast erg bedankt voor de reacties tot nu toe, erg leuk om te lezen dat mensen geinteresseerd zijn :). Het volgende bericht zal of vlak voor vertrek of in Moskou zijn, dus tot snel maar weer,

Groetjes,

Stefan en Edwin

• 02 Juli 2006 - 09:13

Rina Leenstra:

spannend hoor ik wacht op mooie verhalen veel plezier en doe voorzichtig

• 02 Juli 2006 - 20:47

David:

Ik volg jullie op de voet hoor!

Groeten,

www.studelta.nl

• 03 Juli 2006 - 06:40

Marcel Souren:

Heey Steef,

Leuk man, ik ben benieuwd naar je verhalen. Ga ik zeker lezen...

Veel plezier allebei, maak er wat moois van!

Groeten,

Marcel

• 03 Juli 2006 - 09:40

Jacquelien:

HI Edje!!
    Leuk om te lezen wat je allemaal gaat doen! Heel veel plezier, maar dat zal wel lukken ;)
    liefs jacquelien

• 13 Juli 2006 - 19:38

Papa:

Nou ed en stafan nog even en dan....
    er is nog niet zoveel te melden meer toffer kan het bijna niet na de 22e
    veel plezier

• 19 Juli 2006 - 15:09

Piet, Thea En Kids:

Hoi Edwin, wij wensen je daar heel erg veel reisplezier en geniet van alles wat je mee kan maken en kan zien. Alles doen wat je wilt hoor, dit maak je niet gauw een tweede keer mee. succes

• 21 Juli 2006 - 10:17

Rianne:

Goede reis, veel plezier, en maak maar veel foto's:).
    Liefs, Rianne