We zijn er!!!!!!!!! Dag 1 22 Juli 2006 - Reisverslag uit Moscou, Nederland van Edwin Leenstra - WaarBenJij.nu We zijn er!!!!!!!!! Dag 1 22 Juli 2006 - Reisverslag uit Moscou, Nederland van Edwin Leenstra - WaarBenJij.nu

We zijn er!!!!!!!!! Dag 1 22 Juli 2006

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Edwin

24 Juli 2006 | Nederland, Moscou

Dag allemaal!

Hier dan ons eerste berichtje vanuit Moskou!
Zal maar gelijk beginnen met dag 1:

Eindelijk, na dik driekwart jaar wachten kon de reis eidnelijk beginnen! Kwart voor 5 opgestaan om naar Schiphol te rijden, kwart over 5 aangekomen, want 7:40 vertrok ons vliegtuig richting Wenen, waar ons aansluitende vlucht om 10:45 weer zou vertrekken richting Moskou.
Het begon al goed, inchecken duurde enorm lang (volgens mij had de grondstewardess waarbij we in de rij stonden, doorgehaald tot deze morgen, want schot zat er niet in!).
Uiteindelijk pas om 7:10 door de douane en konden we gelijk doorlopen naar de gate.
Het vliegtuig had alleen een uur vertraging, dus we zaten nog te stressen of we onze vlucht naar Moskou wel zouden halen in Wenen. Maar gelukkig was daar al rekening mee gehouden in Amsterdam en stond er op de tickets dat pas 12:05 het vliegtuig zou vertrekken richting Moskou. De reden voor dit alles was een staking van de luchtsverkeersleiding in Wenen, waardoor er ipv 40 maar 25 vliegtuigen per uur konden landen en opstijgen.
In het vliegtuig zaten we naast 'n dame die of vliegangst had, of gewoon enorm chagrijnig was, dus het was gezellig :)
In Wenen overgestapt en uiteindelijk landde het vliegtuig op luchthaven Sheremetyevo om kwart over 5 plaatselijk tijd. Toen kwam de gezellige paspoortcontrole. We stonden duidelijk weer in de verkeerde rij, want het duurde wel 'n uur voordat we eindelijk het Russische grondgebied op mochten. Tassen gehaald en even snel gepind. De reisleidster daar wachtte ons al op en hebben we kennisgemaakt met de andere reisgenoten. We waren duidelijk de jongste, maar dat kon de pret niet drukken! We werden naar 'n busje geleid die ons naar het hotel bracht. En toen we op de snelweg reden zagen we pas echt de verschillen tussen rijk en arm. Ouwe Lada's, kapotte auto's langs de weg en de allernieuwste Mercedessen, Ferrari's en nog meer mooie auto. In de bus vielen we uiteindelijk steeds in slaap, we waren ook best wel kapot want vrijdagavond pas om half 2 gaan slapen. Uiteindelijk waren we om 8 uur in het hotel waar we werden opgewacht door onze andere reisleider, Dimitri. Uitleg over de metro's, hotel, waar de supermarkt was en waar je wat kon gaan eten en toen ingecheckt. Ik moet zeggen, de kamers zien er echt goed uit. Heel netjes, bijna nieuw zelfs lijkt wel :) en ook de badkamer zag er prima uit.
Onszelf even opgefrist en de stad ingelopen. Metro kost hier helemaal niks, 125 roebel = iets van 4 euro en heb je 'n 10-rittenkaart. Met 1 x stempelen kan je zolang onder de grond blijven als je wilt, maar als je naar buiten gaat, moet je weer opnieuw stempelen.
We gingen op zoek naar de McDonald's even snel en makkelijk eten, maar uiteidelijk bleken alle vestigingen dicht te zijn en dicht bij het Rode Plein konden we niet komen omdat er 'n concert bezig was met de Black Eyed Peas, Shakira en T.A.T.U. Wat 'n hoop politiemensen telt Moskou ook, op elke hoek bijna wel een en in de straat naar het Rode Plein stonden er om de 3 meter 1, maar dat was vanwege het concert.
Uiteindelijk een turkse pizza gehaald en opgegeten op 'n plein, samen met 'n biertje. We kunnen hier namelijk niet achterblijven, want half Moskou drinkt hier bier op straat en op het plein zaten dan ook enorm veel jongeren. De winkels zijn hier ook tot 1 uur open ofzo en het bier is lekker en is niet duur ( 50 roebel = 1,50 euro voor 2 halve liters :) ) Uiteidelijk om kwart over 12 weer de metro genomen richting het hotel, want om 1 uur sluit de metro hier. 1 Uur waren we terug in het hotel, waar we ons reisdagboek nog even hebben bijgewerkt en lekker zijn gaan slapen. Het was ook een enorm lange dag, dus gebroken waren we wel. Gelukkig resulteerde dit niet in gesnurk van 1 van de 2, dus allebei hebben we lekker kunnen slapen :)

Steef is al een berichtje aan het typen over dag 2, dus ook dat berichtje is zo op de site te lezen.

Ben weer benieuwd naar de reacties. De volgende update zullen we pas plaatsen in Irkoetsk. Gaan dinsdagavond om half 10 weg met de trein, en zullen pas 29 juli, zaterdag dus :) wellicht weer op internet kunnen.

Dikke kus,

Edwin en Stefan

• 24 Juli 2006 - 13:37

Ronald:

Supergaaf om te lezen broertje! Ben helemaal benieuwd naar je treinreis, zal wel even bikkelen worden 4 dagen lang, maar ach, het bier is goedkoop lees ik al en volgens mij is het uitzicht nog beter. En dat krijg je er gratis bij! Enjoy!! X

• 24 Juli 2006 - 15:34

Kees Mieke Thomas:

leuk om wat te horen,denken veel aan jullie, nog veel plezier, kijken uit naat t volgende verslag.

• 24 Juli 2006 - 16:17

Annemarie:

Hey! Klinkt super leuk zeg! Ik zie al uit naar jullie volgende berichtje! Veel plezier!
    Kus

• 25 Juli 2006 - 06:52

Erik EY:

He Edwin,

top je verhaal te lezen. Ik kan niet wachten totdat ik ga!!!!! Heel veel plezier nog!!!!
    Mzl,

p.s. laat ff weten waar jij je signature achterlaat he! ;)

• 25 Juli 2006 - 07:14

Gerard En Marjan:

hoi neef, ja wat een wereld van verschil zit er in die paar uur reizen, Behalve de mac'donalds dan. wij wensen jullie beiden uiteraard heel veel mooie ervaringen en goede ontmoetingen en natuurlijk een fantastische reis die jullie nooit zullen vergeten.
    en hou het voorlopig maar op bier drinken, goed voor de dorst. Dat andere sterke spul doet snel vergeten.
    Lieve groeten en tot de volgende berichten..

• 25 Juli 2006 - 10:38

Marloes:

Dag meneer!!
    Heeeel leuk om even wat van jullie te lezen..! En natuurlijk moest je weer naar de Mac, he ed?! ;) haha, ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen...ik kijk steeds even of er wat op staat..
    dag poep x