Op naar Hong Kong - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edwin Leenstra - WaarBenJij.nu Op naar Hong Kong - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edwin Leenstra - WaarBenJij.nu

Op naar Hong Kong

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Edwin

10 Augustus 2006 | Nederland, Amsterdam

Dinsdag 08-08 stonden we redelijk vroeg op om naar de Verboden Stad te gaan. Na een ontbijtje gehaald te hebben stapten we in de taxi. We gaven de chauffeur de opdracht om naar het Tianmen plein te rijden, het plein van de hemelse vrede waar de verboden stad aan ligt. De man had iets anders verstaan en reed ons de verkeerde kant op. Tiamen schijnt ook iets te zijn en dit had hij begrepen.... Nadat ik een slapend gebaar en Mao Zedong had gezegd begreep hij het en bracht ons alsnog naar de Verboden Stad. Voor het eerst wilden hier een paar chinezen met ons op de foto :D!!!

Nadat we een kaartje hadden gekocht betraden we de inmense stad. Vol met vertrekken en paleizen, maar ook vol met chinezen! Wat een drukte! Het was inmiddels ook weeer aardig warm geworden. Na een uurtje of twee rond te hebben gelopen hadden we het wel weer gehad. Op zich is het heel mooi, maar lijkt het ook erg veel op elkaar.

In de middag hebben we eerst twee uurtjes liggen slapen op de kamer, en zijn daarna wezen shoppen in de inmense moderne winkelcentra. Edwin kocht een paar All Stars voor 20 euro, mijn maat was er helaas niet. \'s Avonds weer gegeten in het favoriete noodle restaurant. Errug lekker!!!

Na een lekker te hebben geslapen was het alweer tijd om de koffers in te pakken en naar het station te gaan om in de trein naar Hong Kong te stappen. We sliepen dit keer derde klas, met zes personen in een coupe die niet afsluitbaar was. We vreesden het ergste, maar het viel erg mee. Chineze coupe genoten, maar het geboer, geslurp en gerochel bleef beperkt tot slechts een man. Onze waardevolle spullen konden we bij de Beverwijkse vrienden in de coupe stallen, zodat we ook daar niet bang voor hoefden te zijn. \'s Avonds heerlijk gegeten in de restauratiecoupe en redelijk vroeg gaan slapen. De volgende ochtend een ontbijt gehaald in de restauratiecoupe, en daarna was het vooral wachten tot we in Hong Kong zouden aankomen.

Om een uur of half drie reden we het station binnen en konden we door de douane. We namen voorlopig afscheid van Michael, Wendy, Cor en Annemarie en gingen per taxi naar het hotel. Om de vakantie in luxe af te sluiten hadden we een vijfsterren hotel geboekt, te bekijken in het eerste bericht wat we op deze site hebben geplaatst. Het is echt belachelijk luxe. Ik zit nu in de Club Room op internet, en kan zo gaan genieten van gratis cocktails, een gratis dessertbuffet en elke ochtend een heerlijk ontbijtbuffet. Daarnaast hebben we een 42-inch HD TV in de kamer hangen die we naar de bedden kunnen richten, een DVD speler (films gratis te halen in de videotheek van het hotel), een badkamer met Rain Shower, en een iPod dock met boxen waar we onze iPods op aan kunnen sluiten. Ik vergeet dan nog het zwembad op het dak, de saunas en ga zo maar door....... Edje plaatst zo wat fotos en misschien een filmpje van de kamer.

Wij vervelen ons de komende dagen dus niet, wees maar niet bang. Ook al worden er twee \'typhonen\' verwacht en kunnen we de deur niet veel uit.

Groetjes,

Edwin en Stefan

• 10 Augustus 2006 - 11:08

Broer Ronald:

Ik en mijn collega's rekenen net uit dat 42 inch 106,68 cm is. Dat is bijna beter dan live! Zeer verleidelijk om binnen te blijven, maar zou toch af en toe wat sfeer gaan proeven buiten ;-) Tot volgende week, enjoy!
    p.s. meer foto's!

• 10 Augustus 2006 - 11:08

Broer Ronald:

p.s. meer foto's!

• 10 Augustus 2006 - 11:39

Keesenmieke:

het is eens wat anders dan een B&B.Geweldig!Sterkte met de Typhonen.
    Denk je aan oma's 80e verjaardag de 11e.We vertrekken de 17e om 5.00 a.m. Nog heel veel plezier, groetjes

• 10 Augustus 2006 - 15:15

Rianne:

Wat een reis zeg! Erg leuk om jullie zo te kunnen volgen, en ben erg benieuwd naar alle foto's en verhalen die niet op deze site pasten:). Veel plezier nog de laatste dagen met het genieten van alle luxe!!
    Liefs,

• 10 Augustus 2006 - 15:20

Jaap En Trudie:

lekker genieten van al dat luxe. De typhoon is wat minder maar zo te lezen is er prima vermaak daar. nog veel plezier jaap en trudie

• 10 Augustus 2006 - 16:07

Dick Leenstra:

Ik vind het schitterend ga zo door !! maar ik mis nog wat extra foto\'s van mooie landschappen en facinerende inheemse bevolking, of hele mooie dingen die je tegen kom op of langs jullie pad
    groetjes Ome Dick Leenstra

• 10 Augustus 2006 - 19:57

Dennis Beekhuizen:

leuke foto's , doe de groeten aan cor en annemarie ( m'n ouders ), micheal en wendy!